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The Snapping Techniques All these moves and related techniques are the ones I can think about when I want my bass to play.

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Les Techniques de Snap Tous ces mouvements et techniques sont ceux auxquel je pense quand je veux que ma basse joue.

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slapsnap1.mov

The Snap
The snap is a wrist supination and extension move of the right hand. The string is approached by under, tensed and relaxed upon the surface of the neck. The hit on the neck is very short and powerful. The finger's zone in contact with the string is the more or less lateral pulp of the last phalangia, depending on the perpendicular or parallel positioning of the hand.

The perpendicular snap is more powerful because of the combination of the wrist's and fingers' extension and of the forearm's supination. The move is also suppler. The combination with other techniques including perpendicular snap, rotoslap, wiz, wap and fingering is easier.

The parallel snap is much more versatile. The supination takes place at the arm and combined with the wrist's extension enables you to be more precise in your phrases. Moreover, the multiple snap on one or more strings is eased. Techniques as parallel slap, the chord snap, the tap, wap and false harmonics are more easily combined to this option.

Their exists also the possibility to snap with the thumb. This move is rather complex but lets you then to phrase in slap/snap on the lower strings with an uncomparable confort and 'punchy' sound.

Always, if not exclusively used combined with slap, artists like Larry Graham, Darryl Jones (always him), Stanley Clarke, Marcus Miller, offer us a good auditive palette.

slapsnap1.mov A combination of slap and snap.
slapsnap2.mov Hey, what an original slap snap line !

Le Snap
Le snap est un mouvement de supination et d'extension du poignet de la main droite. La corde est appréhendée depuis dessous, tendue et relaxée sur la touche. La frappe sur la touche est très puissante et très brève. La partie du doigt en contact avec la corde est la pulpe plus ou moins latérale de la dernière phalange, selon la position perpendiculaire ou parallèle de la main.

Le snap perpendiculaire est plus puissant de par la combinaison de l'extension du poignet et des doigts et de la supination de l'avant bras. Le mouvement est aussi plus souple. La combinaison à d'autres techniques dont le slap perpendiculaire, le rotoslap, le wiz, le wap et le fingering est plus aisée.

Le snap parallèle est beaucoup plus versatile. La supination se fait plus au niveau du bras et combiné à l'extension du poignet permet une plus grande précision dans les phrasés. De plus le snap multiple sur une même ou sur plusieurs cordes est facilité. Des techniques comme le slap parallèle, les chord snap, le tap, le wap, les fausses harmoniques sont plus aisément combinées avec cette option.

Il existe en outre la possibilité de snapper avec le pouce. Ce mouvement est assez complexe mais permet de phraser en slap/snap sur les cordes basses avec un confort incomparable tout en conservant ce son 'punchy'.

Souvent, sinon tout le temps, combiné au slap, des artistes comme Larry Graham, Darryl Jones (toujours lui), Stanley Clarke, Marcus Miller, nous offrent un bon éventail auditif.

slapsnap1.mov Une combinaison de slap et de snap.
slapsnap2.mov Eh, quelle ligne de slap snap hypra originale !


© Z21.2.1999